Kun ymmärtää liiketoimintaa, sen voi kääntää myynnilliseksi prosessiksi. Vahvuuksiani on käytännön myynti ja asiakashankinta ja se, että haluan ymmärtää loppuasiakkaan liiketoiminnan haasteita kokonaisvaltaisesti. Kokemuksen perusteella voin arvioida, mitä vaikutuksia erilaisilla ratkaisulla on kassavirtaan ja myynnin ennusteisiin. Näillä tiedoilla ja taidoilla on usein arvoa myös johtoryhmätyöskentelyssä
Myyntiryhmien johtaja
Olen johtanut myyntiryhmiä vuodesta 2006 ja ollut mukana perustamassa ja johtamassa myyntiyhtiöitä. Olen käynyt kovat ja käytännönläheiset kansainväliset (SWE, USA, JPN) myyntikoulut ja saanut oppini raa’an kilpailun kentiltä. Myyntimenestyksen näyttöinä löytyvät tilastot, rankingit ja saavutukset myyntikilpailuissa.
Myynnillä menestykseen
Numeroiden valossa suurimmat myyntitehot tuon 10-20 ihmistä työllistäville, noin 3-5 Meur liikevaihdon pk-yritykselle. Tyypillinen asiakas on asiantuntijamyyntiä kaipaava teollisuusalan yritys. Liiketoiminta toimii, asiakkuudet ovat tiedossa ja osittain hoidossa, mutta myynnin tekemisellä ei ole rakennettu toimivaa mallia, vaan kaikki tekevät tyylillään.
Myyntitiimissä osaaminen vaihtelee, lisämyynnille ei ole tarkkoja tavoitteita eikä sen tekeminen näy tilipussissa. Asiakassuhteet ovat vuosia jo edenneet samalla uralla. Myynnin johtaminen ja kehittäminen on tässä tilanteessa haastavaa. Usein tilanteena on vielä liiketoiminnan muutos- tai murroskohta, esimerkiksi omistajanvaihdos tai liiketoiminnan fokuksen muuttuminen. Kuulostaako tutulta?
Kun tarvitaan kauppaa, Holm auttaa!
Onko teillä haasteena:
- Myynnin palkkiomalli
- Kauppojen klousaus
- Miten saada myyjistä enemmän tehoja irti
- Asiakkuuksien syventäminen
Tarvitsetko myynnille johtajaa, myynnin ja asiakashankinnan systemaattista ohjaamista ja kehittämistä, etenkin käytännön myynnin osalta?
Ota yhteyttä, niin sparraan, miten näitä asioita on muualla hoidettu ja mikä voisi olla teille sopivin myynnin malli!